در یک ماهگی کودک چه اتفاقاتی می‌افتد؟

مهمترین نکات در ارتباط با یک ماهگی نوزاد

کودک شما پس از یک ماهگی کنجکاو بودن خودش را نشان می‌دهد و تلاش می‌کند تا با دنیای اطراف ارتباط برقرار کند. گاهی اوقات کودک دچار قولنج می‌شود و به واسطه آن به صورت طولانی مدت گریه می‌کند. این حالت برای والدین بسیار خسته کننده و استرس آور است، به همین دلیل توصیه می‌کنیم در هنگام بروز این حالت در کودک خود، به پزشک مراجعه کنید. همچنین ممکن است متوجه تغییر در چشم های نوزاد خود شوید که جای نگرانی ندارد؛ زیرا نوزاد در تلاش برای تمرکز روی دیدن اجسام نزدیک است.

 

کودک را به روی شکم بخوابانید

به طور کلی با گذشت زمان، کودکان با تکان دادن دست و لگد زدن با پا های خود، ماهیچه های خود را تقویت می‌کنند. با این حال باز هم لازم است هنگام درآغوش گرفتن نوزاد، از سر و گردن او حمایت کنید. برای کمک به تقویت ماهیچه های سر و گردن نوزاد خود، در روز در هر ساعتی که نوزاد شما بیدار است به مدت چند دقیقه او را روی شکم بخوابانید تا نوزاد برای بالا آوردن سرش تلاش کند. ممکن است در ابتدا این کار برای نوزاد سخت باشد یا نوزاد از خوابیدن روی شکم متنفر باشد، اما به مرور زمان این فعالیت تاثیر خود را بر ماهیچه های نوزاد شما می‌گذارد.

 کودک را به روی شکم بخوابانید

به حرف های اطرافیان اهمیت ندهید

بزرگ کردن نوزاد کار ساده ای نیست و رسیدن اطلاعات زیاد از اطرافیان،این کار را برای والدین سخت تر می‌کند. کودکی که هنگام تولد تپل بوده ممکن است با افزایش سن لاغر شود یا برخلاف باور عموم مردم، نوزادانی که از شیر خشک تغذیه می‌کنند لزوما تپل تر نیستند. به طور کلی درگیر وزن نوزاد نشوید زیرا با گذشت زمان لاغر شدن یا افزایش وزن نوزاد ممکن است.

مقاله پیشنهادی : در هفته اول زایمان انتظار چه چیزهایی را داشته باشیم؟

 

به مقدار کافی به نوزاد خود شیر دهید

بهترین و مطمئن ترین راه برای تشخیص این که نوزاد شما به اندازه کافی شیر می‌خورد یا خیر، بررسی پوشک های خیس و کثیف وی است. در یک شبانه روز یا 24 ساعت کودک باید 5 پوشک مرطوب با ادرار و 3 پوشک کثیف با مدفوع( یا بیشتر) داشته باشد. همچنین لازم است قد و وزن کودک اندازه گیری و مقدار رشد او بررسی شود.

به مقدار کافی به نوزاد خود شیر دهید 

یک ماه پس از زایمان، انتظار چه تغییراتی را داشته باشیم؟

روتین ساده قبل از خواب می‌تواند شامل دوش آب گرم، خواندن کتاب برای نوزاد و ماساژ او باشد. اما در این مرحله ممکن است کودک شما هنگام خوابیدن گریه کند، جیغ بزند یا در صورتی که فضا تغییر کرده است( به مهمانی رفته باشید یا خودتان مهمان داشته باشید) برای خوابیدن مقاومت از خودش نشان دهد. به طور کلی دل نگرانی ای در باب روتین قبل از خواب و نوازش کردن نوزاد خود قبل از خواب نداشته باشید.

وزن مناسب برای کودکان چقدر است؟ این بلاگ مهم را از دست ندهید.

 

سخن پایانی

اگر نوزاد شما پس از تولد وزن نشده است - که با توجه به ثبت آمار ها در بیمارستان ها و زایشگاه ها و همچنین مراکز بهداشت، این امر غیرممکن است- حتما نوزاد خود را وزن کنید. زیرا پزشکان متخصص اطفال هنگام معاینه نوزاد، با بررسی اندازه دور سر، قد و وزن نوزاد میزان رشد طبیعی یا غیر طبیعی کودک را اعلام می‌کنند.

 

مطلب های تصادفی